Mercedes E63 AMG (2012) z nowym, 5,5-litrowym silnikiem V8 Bi-Turbo o maksymalnej mocy 557 KM

Wolnossąca, 6,3-litrowa jednostka V8 o mocy 525 KM i 630 Nm odchodzi na emeryturę. W zamian, pod maskę E-klasy AMG trafi 5,5-litrowy motor V8, generujący taką samą moc, ale z nieco większym momentem obrotowym równym 700 Nm.

E-klasa AMG z nową jednostką będzie przyspieszać do setki w 4,3 sekundy [Estate 4,4], natomiast prędkość maksymalną ograniczono do 250 KM/H. Celem montażu nowego silnika była przede wszystkim chęć ograniczenia spalania benzyny. W połączeniu z system Start & Stop E-klasa AMG 5,5-l będzie zużywać średnio 22% mniej paliwa od wersji z 6,3-litrową jednostką.

Co więcej, można zamówić pakiet AMG Performance Package [koszt € 8,306.20], który zwiększy moc silnika do 557 KM i 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Czas do pierwszej setki wyniesie wówczas 4,2 sekundy.

Wprowadzenie na rynek 5,5-litrowej E-klasy AMG planowane jest na wrzesień 2011 roku. Ceny w Niemczech pozostaną niezmienione – 105.971 euro za E63 AMG sedan i € 108.409 za Estate.